Na 205 km ‘Barbara Furtuna’

Furtuna komt van Fortuna wat ‘geluk’ betekent. Fortuna is dezelfde als de Etruskische Vortumna wat ‘zij die het wiel draait’ betekent. Het rad bepaalt het lot van de mensen. Mijn lot was dat ik na 175 km fietsen in Nijkerk op de trein wilde maar deze kwam maar niet. Ik besloot verder te fietsen en de laatste 30 km mijn ipod (die ik in geval van nood altijd bij me heb) te gebruiken. De muziek van Barbara Furtuna (betekent: “Vreemd Geluk”) heeft mij er doorheen gesleept. Een prachtige cd van vier mannen uit Corsica. Ik was zo moe toen ik eindelijk thuis was, dat ik bijna moest huilen en een ‘Vreemd’ gevoel van ‘Geluk’ me overviel.

Dit bericht werd geplaatst in Westerse Klassieke Muziek. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

