Job Cohen en Richard Strauss

Job Cohen had de wereld, de beschaving kunnen redden. Wat willen we toch, wat is ons streven? Vragen die bij me opkomen na drie dagen intensief luisteren naar Wagner en de vertelkunst van Maarten Zweers. Deze vragen stel ik me, net nu de meest beschaafde politicus Job Cohen is opgestapt, omdat hij te fatsoenlijk, te hoffelijk, te welgemanierd is. Tip voor Wilders: ga eens met je geliefde bovenop een berg zitten en nadenken over hoe het verder moet en zet daarbij Im Abendrot van Strauss op, als je dan nog niet tot inkeer en vreedzaamheid komt, dan is er niets meer te redden. Niet Johann Strauss of Strauss-Kahn maar Richard Strauss, maar die kent Geert waarschijnlijk niet.

Dit bericht werd geplaatst in Westerse Klassieke Muziek. Bookmark de permalink .

Een reactie op Job Cohen en Richard Strauss

  1. Loke zegt:

    Ik ben geen voorstander van Wilders, maar vergis je niet!! Wellicht kent hij R.Strauss als geen ander. Tja Job weg is n verlies voor de Ned. beschaving. Ik wil ook wel op die berg zitten en naar de liederen van Strauss luisteren, met jou Ol.

Geef een reactie

